Gödi iskolánk mentor csoportja a közjó ellátása, a fiatal generációk önkéntességre nevelésében végzett kiemelkedő tevékenysége elismeréseként Pro Voluntarius-díjban részesült. A díjat december 1-jén délelőtt a Pesti Vigadóban Dekiszkyné Fejér Rita igazgató, Turmezei Mónika vezető mentor és Galsa László nevelési igazgatóhelyettes vette át Balog Zoltántól.
A Pro Voluntarius díjat az önkéntesség társadalmi elismertségének növelése, a közösségért, a közjó érdekében végzett önkéntes tevékenység vonzóbbá tétele céljából alapította az Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Örömmel adjuk hírül, hogy iskolánk mentor csoportja a közjó ellátása, a fiatal generációk önkéntességre nevelésében végzett kiemelkedő tevékenysége elismeréseként Pro Voluntarius díjban részesült. A díjat december 1-jén délelőtt a Pesti Vigadóban Dekiszkyné Fejér Rita igazgató, Turmezei Mónika vezető mentor és Galsa László nevelési igazgatóhelyettes vette át Balog Zoltántól.
Információk a Mentor Csoportról
A gödi piaristáknál szinte a kezdetektől, 1991 óta jelen van a Mentor Csoport, mely kb. 10 évvel ezelőtt intézményesült. Ahhoz szeretnénk hozzásegíteni a hozzánk forduló kamaszokat, hogy megtalálják a saját belső erőforrásaikat, életcéljukat, és felelősséget tudjanak vállalni az életükért. Támogatni akarjuk őket a kamaszkor nehéz időszakában, lehetőségeinkhez mérten valamit pótolni a bennük lévő hiányokból (csonka családok, elveszített szülők…).
Ha ma megkérdezzük a csoport tagjait, ők a közös munkáról ezekre asszociálnak: odafigyelés, érzékenység, őszinteség, bizalom, példával tanítás, megtapasztaltatni velük dolgokat, együtt szenvedés, sebezhetővé válás, saját életemet odateszem, több szem egy gyerekre – objektívebb kép, hatékonyabb megoldások, többen hordozni a terhet, közös tudás, információ – válasz, egymás segítése…
A mentorság Gödön több a szakmánál, hiszen önismereti munka, vállalva az ezzel járó kiszolgáltatottságot. Bizalmon alapul, s azt tapasztaljuk, hogy sok esetben diákjaink számára az egyetlen őszinte, hiteles felnőtt szereplő vagyunk. A tanárok a hatékony munka érdekében szakmai követelményeket is vállalnak (mentori szerződés, dokumentáció), folyamatos képzésben részesülnek, szakmai fejlődésüket esetmegbeszélő (havonta) és szervezetfejlesztő (fél évente) szupervíziók segítik. Az iskola életében szemléletformáló a csoport szerepe: más szemmel látják a kollégák is, a szakiskolások sokszor nagyon nehéz területét, erősödött a segítő szemlélet az intézmény valamennyi szintjén.
A Mentor Csoport tagjainak önkéntessége a nevelési célok támogatásán túl a közjót szolgálja azzal, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek megtartását, asszertivitásának növelését, önmagukért és a közösségért érzett felelősség és az azért végzett munka fontosságát közvetíti. Ennek eredményeként a diákok körében is nő az önkéntes munka értéke: pl. helyi közösség érdekében végzett munka – buszmegállók építése, szemétszedés, árvízi védelem – valamint a szakiskolásoknak egyébként nem kötelező iskolai közösségi szolgálatot is végeznek.
Besze Erika