40 órás tanfolyami tréning
A továbbképzés célja, hogy a tréning során a résztvevő ismerje meg a resztoratív gyakorlatok alkalmazási lehetőségeit elméleti ismeretek és saját élményű interaktív gyakorlatokon keresztül. A resztoratív szemlélet megismerésével és elsajátításával a résztvevő váljon képessé a konfliktuskezelés, közösségépítés hatékonyabb kezelésére gyermekekkel és felnőttekkel végzett pedagógiai munkájában egyaránt. Sajátítsa el a proaktív problémamegoldó, támogató és reaktív körök mechanizmusait, valamint a jóvátételi konferencia modell működését, mely az egészséges kapcsolatok kialakulását vagy helyreállítását, valamint a közösséghez tartozás élményét hivatott formálni, erősíteni.
A resztoratív szemlélet ismerete abban segíti a résztvevőket, hogy az iskolai élet különböző területein alkalmazzák a tréning során elsajátított elméleti és gyakorlati tudást, olyan kommunikációs és facilitálási készségek birtokában, amivel könnyebbé válik a konfliktuskezelés és a közösségépítés, gyermekekkel és felnőttekkel végzett munkában egyaránt.
A résztvevő a továbbképzésen elsősorban saját élményű gyakorlatok sorozatával találkozik trénig formában. A tréningben a következő két nagy terület kerül feldolgozásra:
A képzés a tapasztalati tanulás elveit követve a fenti tematikai elemek egy-egy csoportfoglalkozás keretében saját élményű tréning és interaktív előadás formájában kerülnek megvalósításra.
Az ellenőrzés, értékelés módja, gyakorisága, a tanúsítvány kiadásának feltételei (Az ismeretek számonkérésének módja, a továbbképzés végére teljesítendő feladat):
2-4 oldalból álló reflexiós levél elkészítése írásban a képzés befejezését követő 14 napon belül, melyben integráltan jelenik meg az átadott elméleti ismeret, és a személyes viszonyulás, ill. tréningbeli tapasztalat.
A reflexiós levél elkészítésével kapcsolatban a résztvevőnek választási lehetősége van az alábbi 2 téma közül:
Az utóbbi összetevőket hasonlítsa össze a gyakorlaton szerzett tapasztalataival és korábbi viszonyulásával. A dolgozatban érvényesüljenek a résztvevő személyes vonatkozásai abban a tekintetben, hogy a tréning hatására miért látja másképp a pozitív, támogató közösségi légkör kialakításának lehetőségeit?
Az utóbbi összetevőket hasonlítsa össze a gyakorlaton szerzett tapasztalataival és korábbi viszonyulásával. A dolgozatban érvényesüljenek a résztvevő személyes vonatkozásai abban a tekintetben, hogy a tréning hatására miért látja másképp a közösségre visszaható légkör kialakításának lehetőségeit?
Az értékelés szempontjai: A reflexiós levélben helyesen, pontosan használja az új fogalmakat, megjelennek benne a tréningen megismert hatékony módszerek alkalmazhatóságára vonatkozó reflexiók.
Összességében megszerezhető minősítések: megfelelt/nem felelt meg
Megfelelt: Elkészíti és prezentálja a minimum 2 oldalas reflexiós levelet, a képzés elméleti és gyakorlati ismereteinek értő felhasználásával.
Nem felelt meg: Nem készíti el a minimum 2 oldalas reflexiós levelet, és/vagy nem megfelelően használja a képzés elméleti és gyakorlati ismereteit. Minimum részvétel a továbbképzésen az összóraszám 100 %-a.
A továbbképzés végére a résztvevő legyen képes (tanulási eredmény alapú kompetencia leírás szerint):
Tudás:
Attitűd:
Képesség:
A továbbképzés időbeni megszervezése: 5 teljes képzési nap az igények/oktató(k) által ütemezve