A kecskeméti piarista iskola pedagógiai fejlesztései

NID-1995_Classmate_CM1_tablet_PC

A kecskeméti Piarista Iskolában az elmúlt években jelentős pedagógiai fejlesztések zajlottak. Az iskola egyrészt kiegészíti pedagógiai arculatát, másrészt az ehhez szükséges technikai és módszertani fejlesztéseket hajtja végre.

A kecskeméti Piarista Iskolában az elmúlt években jelentős pedagógiai fejlesztések zajlottak. Az iskola egyrészt kiegészíti pedagógiai arculatát, másrészt az ehhez szükséges technikai és módszertani fejlesztéseket hajtja végre.

 

Az elmúlt 20 évben 4 évfolyammal, összesen 8 osztállyal működő fiúgimnáziumból és kollégiumból 12 évfolyamos, évfolyamonként 3 osztállyal, kollégiummal, és ettől a tanévtől óvodával kiegészült koedukált iskolává váltunk. A változások legnagyobb része az elmúlt években következett be.

2000-től minőségirányítási programban vettünk részt, majd az évtized második felében indultak a nagyobb fejlesztési projektek. Korszerűsítettük az iskola informatikai felszereltségét: mára minden tanterem rendelkezik internet csatlakozással és projektorral. 17 termet szereltünk fel interaktív táblával, sokat tanulói laptopokkal, egy gimnáziumi évfolyamot tabletekkel.

Két könyvtárunkat is felszereltük informatikai eszközökkel, sőt e-könyv olvasókkal is. Mindehhez a pedagógusoknak a szükséges képzéseket is biztosítjuk, hogy ezen a téren fejlődhessenek. Ma már több osztályban az okostelefonokat is bevetik tanítási órákon is. 2008-tól egy nagyszabású pedagógiai fejlesztésben vettünk részt, melynek célja a kompetencia szemléletű oktatás terjesztése. A kollégák többsége azóta részt vett módszertani megújulást szolgáló, például a kooperatív tanulást segítő képzésen.

Két másik iskolával vettünk részt egy az inklúziós szemlélet fejlesztését célzó pályázati együttműködésben konzorciumvezetőként. Ennek során a sajátos nevelési igényű diákjaink együttnevelésével kapcsolatban részesültünk tanácsadásban, képzésekben.

A gimnázium pedagógiai arculata is jelentősen alakult az elmúlt években. A Ward Mária Leánygimnázium átvétele és a koedukáció bevezetése mellett a képzési palettát is úgy alakítottuk, hogy a legfontosabb irányokban hatékonyan segítsük a továbbtanulás irányába diákjainkat. Így az erős nyelvi képzés mellett matematika, informatika, biológia és humán irányultságú tanulási utakat biztosítunk kilencedik évfolyamtól. Most folyik a természettudományos oktatás támogatására egy jelentős uniós finanszírozású fejlesztés: egy regionális szerepet betöltő természettudományos diáklabor kialakítása, amely saját diákjaink mellett a környék sok általános iskoláját is segíti a természettudományos oktatás hátterének biztosításában. A labor kialakítása és felszerelése mellett jelentős tartalmi fejlesztéseket is megvalósítunk. Mindezek mellett – szintén uniós forrásból –  jelentős tartalmi és anyagi fejlesztést hajtunk végre egy több mint két éves projekt keretében, amelyben az eszközbeszerzések miatt számtalan iskolai programot valósítunk meg és fejlesztünk.

Az iskola nemzetközi téren is aktív: számos Comenius nemzetközi együttműködésben vettünk részt francia nyelven, és most angolul lengyel és szlovák piarista iskolákkal is. Ezek során a részt vevő iskolák közös pedagógiai fejlesztéseket is megvalósítanak, mint például az angol nyelv oktatásában közös internetes online órák. Több iskolai e-twinning projektben is részt veszünk. Kollégáink az Erasmus plus pályázat keretében vesznek részt külföldi képzéseken, és emellett négy szakmai utat is megvalósítunk. Hagyományos partneriskolai cserekapcsolatunk van egy francia, egy osztrák, egy német és egy romániai magyar iskolával.

 

Mikulás Domonkos

igazgatóhelyettes