Az idei tanévben újult erővel vetették bele magukat a múzeumpedagógiai foglalkozásokba a Piarista Múzeum munkatársai. Borbás Péter összefoglalója.
A 2017-2018-as, Budapesti Történeti Múzeumban megrendezett nagy jubileumi kiállításunk, illetve a hozzá kapcsolódó kiállítási katalógusok fáradalmait magunk mögött hagyva az idei tanévben újult erővel vetettük bele magunkat a múzeumpedagógiai foglalkozásokba. Heti rendszerességű múzeumi szakkörünket könyvtáros és levéltáros kollégáinkkal karöltve a pesti gimnázium 7. osztályosainak hirdettük meg, és idén igyekszünk egy olyan komoly, élmény-, foglalkozás- és tárgyközpontú tanmenetet kidolgozni, amely felsőbb évfolyamokon is folytatódik majd. Ennek keretein belül a diákok a történelem segédtudományaival, többek között ókori és magyar pénztörténettel, a bélyegek, címerek, fegyverek, oklevelek és térképek világával, a kódexkészítés, a kalligráfia, ereklyék és szellemtörténetek rejtelmeivel, a fényképezés és a fényképezőgépek, az informatika és a kibernetika hőskorszakának történetével ismerkedhetnek meg, de a tanév folyamán izgalmas kiállításokra és más gyűjteményekbe is ellátogatunk majd. A pesti épület történetét például egy szabadulószobás, pontosabban „szabadulóépületes” játék keretén belül dolgoztuk fel.
Nagy örömünkre szolgál és nagyon megtisztelő, hogy egyre több vidéki intézmény is meghív minket, hogy tartsunk múzeumpedagógia foglalkozásokat. Bekapcsolódtunk a mosonmagyaróvári iskola történeti projektnapjaiba, amelynek első alkalmán éremtani bemutatókat, illetve kalligráfiai oktatást tartottunk. Novembertől pedig a gödi orientációs évfolyam kreatív sávjában is megjelentek múzeumi foglalkozásaink, amelynek keretében a diákok megtervezhetik saját mesterjegyüket, logójukat, címerüket, illetve a pénz történetébe is betekintést nyerhetnek. Továbbra is szeretettel várjuk iskolai csoportok jelentkezését múzeumpedagógiai foglalkozásainkra, illetve időszaki kiállításainkra.
Elérhetőségünk: muzeum@piarista.hu
Borbás Péter múzeumvezető, Piarista Múzeum