Mentor műhely a kecskeméti piarista iskolában

kezek

Másfél éve működik a Mentor Műhely nevű kis csoport a kecskeméti piarista iskolában, ahol hat tanár önképző módon, tanuló szervezeti formában igyekszik megismerkedni a kísérés, támogatás különböző elemeivel, szakmai fogásaival, és próbálja gyakorolni is azokat osztályfőnökként, szaktanárként, fejlesztőpedagógusként, vezetőként vagy épp mentálhigiénés munkatársként. Telek Péter Pál felsős tagozatvezető írása.

Legújabb kezdeményezésünk egy Nyitogató elnevezésű, szociális kompetenciákat fejlesztő foglalkozás, melyre azokat a diákokat hívjuk, akik szeretnének támogatást és eszközt kapni ahhoz, hogy bátrabbak legyenek, vagy éppen másképp, jobban tudjanak kapcsolódni társaikhoz. A személyes kísérésnek egy másik, kiscsoportos formája ez, ahol a hiányosságok, problémák helyett a résztvevők értékei, erősségei kerülnek előtérbe, hiszen ezekre lehet építeni. Olyan praktikus technikákat, viselkedésmintákat sajátíthatnak el, amelyek segítségével könnyebben kifejezhetik és érvényre juttathatják igényeiket, vágyaikat, az itt szerzett tapasztalatok nyomán megtanulhatják egy kicsit más szemüvegen keresztül nézni, illetve pozitív irányba fordítani a mindennapi történéseket, a külső eseményeket, és a belső megéléseket egyaránt. A csoport kiváló lehetőséget ad a próbacselekvések azonnali megvalósítására és az azokból való tanulásra; amit a csoport elfogadó és támogató közegében megélnek, azt később képesek lesznek különböző iskolai helyzetekben és tágabb környezetükben is sikeresen alkalmazni.

Arra törekszünk, hogy szervezeti kultúránk meghatározó részévé tegyük a pozitívumokra összpontosító, saját célok mentén elért eredményekre építő szemléletmódot mind a tanár-diák, mind a diák-diák viszonylatban, és ezt egyre jobban kiterjesszük a kollégák munkatársi kapcsolataira, valamint az iskola és a szülők közti kommunikációra.

 

TELEK PÉTER PÁL, FELSŐS TAGOZATVEZETŐ

Kép: Kecskeméti piarista iskola