2020. április 7-én, videokonferencia keretében tartották annak az akkreditált 60 órás pedagógusképzésnek az utolsó napját, amely a kecskeméti önkormányzat támogatásával zajlott a kecskeméti piarista iskolában. A „Digitális város – digitális oktatás" címet viselő projekt keretében a város különböző általános és középiskoláiból érkeztek a részvevő pedagógusok.
A képzés címének – „Pedagógusok digitális műveltségének fejlesztése a horizontális tanulás eszközeivel" – megfelelően, a hangsúly az átfogó szemléleten, az egymástól való tanuláson volt: nem a digitális eszközök alkalmazása, hanem a pedagógiai tartalom volt az elsődleges. Cél volt a résztvevők tudásátadó szerepének erősítése is a januárban és februárban 2-2 napos képzésen, amely sorozat 2020. április 7-én zárult.
A képzés nagyon aktuálisnak bizonyult: a résztvevőket felkészítette a jelen járványügyi helyzetben való helytállásra és saját iskolájukban való aktív szerepvállalásra is a kollégák segítése terén. A program helyszíne a kecskeméti piarista iskola volt, mely intézmény munkatársai aktívan, képzőként is részt vettek a projektben.
Már januárban és februárban is tartottak a tanulás támogatását segítő nemzetközi videokonferenciákat: a katalóniai Olot piarista iskolájának diákjai az ottani digitális gyakorlatról, Kalász Ákos, a váci piarista gimnázium igazgatója pedig a digitális irodalomtanításról számolt be. A nemzetközi Minerva Egyetem egy diákja épp Indiából pedig egy olyan oktatási formában szerzett tapasztalatait mutatta be, ahol minden óra egy videokonferencia platformon zajlik. Emellett bejelentkeztek az iskola diákjai a londoni BETT digitális pedagógiai szakkiállításról is.
A program zárásaként minden résztvevő bemutatta digitális portfólióját, ami azt is tartalmazta, hogy a kollégák hogyan állnak helyt a digitális távoktatás világában. Visszajelzésük szerint ebben nagy szerepe volt mind a képzésnek, mind az egymástól való tanulás lehetőségének, a hálózatos működésnek.
A Kecskemét Megyei Jogú Város által támogatott, a Kecskeméti Kreatív Tudásközpont Közalapítványon keresztül megvalósított projektet a kecskeméti piarista iskola és a Bányai Júlia Gimnázium munkatársai kezdeményezték. E képzésen kívül szerepel a programban az is, hogy forgórendszerben minél több iskolába eljussanak Lego robotok. Ehhez már a szükséges robotokat is beszerezték, melyeket iskolák határozott időre kikölcsönözhetnek. A pedagógusoknak felkészítést is szervezett ezzel kapcsolatban a Bányai Júlia Gimnázium, emellett a programnak az is része, hogy olyan iskolák diákjai is eljuthassanak az Öveges Diáklaborba, melyeknek eddig erre nem volt lehetőségük.
A képzést követően, a kialakult járványügyi helyzet miatt a tanévben átmenetileg fel kellett függeszteni a programot, amely minden remény szerint ősszel folytatódhat majd.
KECSKEMÉTI PIARISTA ISKOLA