„A katolikus oktatás része a társadalmi tudásnak”

Farkas Istvan atya picinyekkel.jpg

Lezárult a katolikus iskolákról megrendezett római konferencia

December másodikán véget ért az Európai Püspöki Konferenciák Tanácsa (CCEE) és a

A kongresszuson 27 ország nevelésügyi püspökei és oktatói vettek részt. A kedden délután közzétett záróközlemény többek között megállapítja, hogy a katolikus iskolák betekintést engednek az egyház küldetésének mai valóságába, amely mindig Krisztus-központú. A különböző helyzetekben működő katolikus iskolák mindenütt arra törekednek, hogy keresztény közösséget alkossanak.

A kongresszus meggyőződése, hogy elsődleges helyet kell biztosítani a katolikus oktatók képzésének, fejlesztve spiritualitásukat. A katolikus egyház hozzá kíván járulni az új Európa építésének tervéhez, amelynek a katolikus iskolák fontos részét képezik. Sajátosságuk, hogy az egész személy nevelését, oktatását tűzik ki célul, szem előtt tartva az egész társadalom javát, szilárdan reménykedve az emberiség jövőjében. Az egyház Európában arra kapott meghívást, hogy felismerje azokat a lehetőségeket, amelyeket egy egészséges szekularizmus kínál fel. Ez a társadalom minden tagjának biztosítja azt a közéleti teret, amelyben tanúságot tehet Istenbe vetett hitéről és a közös értékekről. A katolikus oktatást, mint a társadalmi tudás részét kell elismerni – hangoztatja továbbá a dokumentum. A tudásról és a hitről alkotott katolikus nézet elősegíti az igazság egységét, szemben annak széttöredezésével, amelyet a túlzott szakosodás és a pozitivizmus idéz elő. A katolikus filozófia – amely egy optimista metafizika – jelentősen gazdagíthatja a mai fiatalokat és társadalmakat – olvassuk a katolikus iskolák nemzetközi kongresszusának záróközleményében.

 

Vatikáni Rádió, 2008. 12. 03.