Márciusban lezárultak a második Trastevere projekt mentor- és diákworkshopjai, amelyek az ún. design thinking – tervező gondolkodás – módszertananának megismertetését, a feladatokra való felkészítést, a diákok számára fontos lépések elsajátítását tűzték ki célul.
A mentorszerep elsajátítása, a felelősség tudatosítása, az értékrend és a módszertan mélyebb megismerése segíti a pedagógusokat a felkészülésre. A diákok pedig megtanulták a design thinking négy lépését, a kutatás és a témák tisztázásának fontosságát, valamint csapatokat alkotva megosztották ötleteiket és elkezdhették tervezni a projekt megvalósítását.
Az online képzéseken 13 pedagógus és mintegy 50 diák vett részt. A módszertan segít, hogy a diákok könnyen kezdeményezőkké és elkötelezettekké váljanak az emberek, közösségeik és környezetük megváltoztatására és fejlesztésére.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a workshopok alatt szoros kapcsolat alakult ki a mentorok és a diákok között, amely a lelkes aktivitásban mutatkozott meg leginkább. A választott projektek között található alsósok korrepetálásának újragondolása, gyermekotthonban falfestés és lakóik számára játékok gyűjtése vagy ételosztás szervezése.
A pandémiára való tekintettel a szervezők április 30-ig meghosszabbították a jelentkezési határidőt, ezzel lehetőséget adva arra, hogy további csapatok is bekapcsolódhassanak a Trastevere projektbe.
Az elkészült videókat május 16-ig lehet feltölteni a projekt honlapjára.
Piarista Rend Magyar Tartománya