Április 22-én, a diákönkormányzatok tavaszi tartományi találkozóján a résztvevők az őszi alkalmon kidolgozott cselekvési terveiket felelevenítve osztották meg tapasztalataikat.
A mostani találkozón arra a kérdésre keresték a választ, hogy: „Mit tehetünk érte, hogy piarista iskoláinkban egyre inkább igaz mondat legyen: a gyerekek és a fiatalok állnak a középpontban? Mi ebben a diákönkormányzat lehetősége és felelőssége?”, a féléves munkájukra rátekintve, megosztották egymással tapasztalataikat és tanulságaikat, majd a délután során vegyes és helyi csapatokban ismerkedtek a diákönkormányzat intézményi szintű hatáskörével és felelősségével.Az alkalomra közel 40 diák és pedagógus érkezett Nagykanizsáról, Mosonmagyaróvárról, Budapestről, Vácról, Kecskemétről és Szegedről.
A napot a diákönkormányzatokért felelős tartományi csapat köszöntése nyitotta meg, amelyet közösségi játék, majd az őszi találkozó során meghatározott csapatprojektekre vonatkozó reflexió követett. A DÖK csapatok először meghallgatták a nagykanizsai és a váci társaik projektbeszámolóját, amelyben a két elnök megosztotta a projektek valósítási folyamatát, sikereket és tanulságokat.
A nagykanizsai DÖK az iskolában kihelyezett ötletláda segítségével térképezte fel, hogy diáktársaiknak milyen vágyai és szükségletei vannak az intézményben eltöltött idejük során. Sok ötlet gyűjt össze a dobozba, amit a DÖK összegzett és indítvány formájában a tantestület elé terjesztett. A kezdeményezésekből hét kérés a megvalósítás útjára lépett a nagykanizsai gimnáziumban és kollégiumban:
- Papír és műanyag szemetes a folyosó két oldalán
- Mikulás parti engedélyezése
- A diákoknak legyen beleszólása abba, hogy kik a faktos tanárok. Legyenek opciók, amikből tudnak választani
- Legyen a menzai konyhaablakban só
- Ha valamelyik tanár hiányzik, akkor értesítse az osztályokat a classroomon keresztül, hogy a diákokhoz időben eljusson az információ
- Hirdetőtáblák az aktualitásokról
- Korcsolyázás
A váci PAD saját média felületeket tervezett, amelyek segítségével a diákság és a pedagógusok körében népszerűsíteni tudják az intézményben végzett munkájukat, programokat, egyéb PAD tevékenységeket. A félév során egy imázs filmet kezdtek el forgatni, illetve egy saját logót terveztek, egyedi betütípussal és színvilággal az egységes megjelenés támogatására. A jövőben tervezik még a PAD online megjelenésének fejlesztését.
Ezután minden DÖK csapatnak lehetősége adott a két elhangzó projekt kapcsán kérdéseket feltenni, beszélgetést kezdeményezni a nagykanizsai és a váci csapat irányába. Majd minden DÖK a saját projektterve kapcsán tartott csapatos reflexiós alkalmat és megfogalmazták közös tanulságaikat. Ezután a következtetéseket levonva minden csapat elmondta, mi az, amit a jövőben biztosan másképp fog tenni a jövőbeli munkájában.
A délután során a résztvevők Cellux csoportból érkező fejlesztők facilitálásával, a design thinking (tervezői gondolkodás) módszertanának segítségével ismerkedtek a diákönkormányzat intézményi hivatásával és közösen dolgoztak azon, hogy a saját iskolájukban mit is jelent, hogy a diákönkormányzat a diákok képviseletéért dolgozik és a közösségi elfogadottságát növelve van jelen az iskolában. Majd az Event Design Canvas (felhasználó központú projekttervezés) módszer elsajátítása után azon dolgoztak, hogy a DÖK csapatmunka hatékonyabban és eredményesebben valósuljon meg minden intézményben.
Az alkalmat a jövő őszi személyes találkozó reményével zárták a résztvevők, amelynek fókuszába a diákok a DÖK tartományi közösség erősítését szeretnék helyezni.
Tóth-Szabó Veronika, Bujdosó Doroti, Horváth Sára, Farbaky Pál, Urbán Gergely
a DÖK tartományi koordináló csapat tagjai