A piarista kispapok vizsgaidőszak végi kirándulása

NID-674_Győrben

A téli vizsgaidőszak végén a kispapok és elöljáróik közös kiránduláson vettek részt, hogy kipihenjék a vizsgák fáradalmait. A január végi négy napos túrán Győrbe, Pannonhalmára, S

Január 29-én csütörtök délután, miután befejeződtek az órák és feltöltődött a mikrobusz akkumulátora, elindultunk Győrbe, ahol a bencés atyák már nagyon vártak minket. A finom vacsorát egy hosszú esti beszélgetés követte.

Másnap reggel szentmise és reggeli után Konstantin atya bemutatta nekünk az iskolát és a kollégiumot, majd elindultunk Pannonhalmára, ahol a pénteki nap nagy részét akartuk eltölteni. Megérkezésünk után láthattunk egy rövidfilmet Pannonhalmáról, majd személyesen is megtekinthettük az épületet. A bencés atyák és testvérek napközi imaórájához csatlakozva velük együtt költöttük el az azt követő ebédet.

Ebéd után egy kis ismerkedő beszélgetés következett az ottani növendékekkel és elöljárókkal, amihez egy darabig Várszegi Asztrik főapát úr is csatlakozott. Miután kellőképpen elmélyítettük kapcsolatunkat, összemértük erőinket a pannonhalmi tornateremben egy barátságos focimeccs keretében. Az este közeledtével érzékeny búcsút vettünk egymástól, majd visszatértünk Győrbe, ahol a termálfürdőben és egy hangulatos étteremben pihentük ki a nap fáradalmait.

Szombat reggel Horváth Richárd vezetésével megtekintettük Győr város főbb nevezetességeit, majd mind a várostól, mind az ottani vendéglátóinktól is elköszöntünk, és elindultunk Sopron felé. Zsódi Viktor vállalta, hogy egy kicsit bevezet minket Sopron rejtelmeibe, így a délután első részében az ő vezetésével jártunk-keltünk a városban.

Miután már minden fontosat megtudtunk és megnéztünk Sopronról, elindultunk, hogy immár Magyarország területét is elhagyjuk és átruccanjunk Bécsbe, ahol Kovács Levente kamilliánus barátunk már várt minket rendjének ottani házában. Akárcsak csütörtök este, itt is jóízűen elfogyasztottuk a vacsorát, majd ismét éjszakába nyúlóan és jó hangulatban beszélgettünk.

Vasárnap reggel közösen elmentünk a jezsuita templomba, ahol szentmisén vettünk részt, utána pedig benéztünk az ottani Pfarrcaféba is, ahol nagyon kedvesen fogadtak minket. Bár az időjárás nem volt a legkedvezőbb, és nemigen mondhattuk el azt sem, hogy melegünk van, de ezek ellenére hősiesen végigjártuk a belvárost, benéztünk a Stefansdomba, sőt még a Mariatreu templomhoz is elgyalogoltunk.

Kis kirándulásunk után jólesett a meleg ebéd, ami után fájó szívvel, de Isten akaratában megnyugodva elindultunk vissza Magyarországra és Budapestre, hogy a hétfői napon már ki-ki saját beosztásának megfelelően helyt tudjon állni.